top of page

Маріо Петруччі. Важка вода : вибрані поезії про Чорнобиль

Петруччі М. Важка вода : вибрані поезії про Чорнобиль / Маріо Петруччі ; пер. з англ. Олексій Гавриленко // Всесвіт . – 2011 . – № 3 - 4 . – С. 5 - 19

Говорить Маріо Петруччі: „Чорнобиль – частина забутої, утраченої історії. Неприпустимо, щоб ми про це забули. Я мав тільки одну мету – достовірність. Коли я писав «Важку воду», то сприймав це як страшну музику, що проходить крізь мене. Це були саме ті голоси із книжки Алексієвич, які підсилювали мої сенсорні системи. Я зрозумів: Чорнобиль і досі живе у світі. Як фізик за фахом, я знаю: він дихає й сьогодні. Він у повітрі, через яке ми говоримо про нього, він у нашій крові. Я відчуваю себе носієм чорнобильської недуги. Статистика не знає, скільки людей померло після катастрофи. Але треба знати кожного з тих, що пішли (кого змусили піти) на смерть. Чорнобиль назавжди буде пов’язаний зі словами «трагедія» та «втрати». У Чорнобилі ми читаємо той фінальний трагічно-іронічний знак: Arbeit macht frei (робота робить вільними).


Облако тегов
Тегов пока нет.
bottom of page